söndag 28 mars 2010

Omnia mea mecum porto


"Allt som är mitt bär jag med mig"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detta var en barfota skilldring som heter duga! :)

Mycket härligt fångat, Susanne. Vårljuset är kanon och jag hoppas att tjejen kom hem utan att förfrysa tårna.

Tog du med dig skorna? ;O)

kram Helena

Artist Silja Sjödin sa...

ser ut som nån tog av sig skorna och medgav att det kändes skönt, hälsningar silja

Susanne sa...

Hehe... nej, jag lät dem ligga kvar! Det hade garanterat varit fel storlek i alla fall! ;o)

Om inte vissa delar av befolkningen vore så förtjusta i att spotta på trottoarer och gångvägar så skulle säkert fler vilja kasta skorna och befria fötterna - åtminstone när vädret så tillåter. :o)

Kramar tebax!

Visus A Dato sa...

En bild som skapar funderingar hos mig,..

Att gå barfota nu är väl inte helt rätt,....än?
men vad vet man.... och kanske personen ville ändra på just det,... vad som är, och vad hon ville...hoppas att det är så, och inte något annat olyckligt samband till de ensamma. övergiva eller tappade skorna..

Kram Tess

Susanne sa...

Det är just det som är lite fascinerande - vad säger bilden och kan det variera beroende på vår egen sinnesstämning just för stunden?

Anonym sa...

Känslosam bild Susanne!

//Malin H

Susanne sa...

Tack Malin! :o) Ja, det är en bild att fundera och känna kring - en bild som kanske inte är så speciell vid första anblicken, men som växer efter en stunds betraktande.