fredag 7 maj 2010

Milstolpar på min väg


Det är viktigt att få feedback och uppmuntran från någon som har "kommit längre" på sin kreativa väg och särskilt då någon som man av någon anledning gillar för deras konst eller för deras personlighet. När jag lite nervöst la in ovanstående bild, kallad "Perfect Peach", på Fotosidan så fick jag en kommentar av en välkänd, uppskattad och mycket upptagen norsk fotograf som kort och gott skrev: "Utmärkt minimalism!" Jag blev så väldigt glad för dessa ord som stärkte mitt lite osäkra självförtroende och det här gjorde att jag blev uppmuntrad att fortsatta leka och experimentera med mitt bildskapande. Den känslan, att någon ser det man själv sett, är oförglömlig och förstärker självförtroendet och skaparlusten. Tack, Terje, för att du tog dig tid att se och kommentera den här och mina andra bilder under din tid på Fotosidan! Jag har aldrig glömt det och denna och andra generösa gester från dig betydde (och betyder fortfarande) mycket för mig och mitt fortsatta skapande! :)

Besök gärna Terjes blogg och hemsida.

8 kommentarer:

Mats Andersson sa...

Kan bara instämma - en mycket spännande och fin bild.
- fortsätt gå din egen väg!!!

/Mats

Susanne sa...

Stort tack, Mats! Jajamensan, jag fortsätter allt på min egen väg! :D

Thomas Engström sa...

En god bild, mums! Den förtjänar berömmet.
Ha det gott! /Thomas

Susanne sa...

Tack, Thomas! Nu myser jag allt lite extra denna tvättdag! :D

Mats sa...

Håller med om denna bild! klockren både färgmässigt och formmässigt! en att hänga på väggen.

//Mats Andreasson

Susanne sa...

Tack, Mats! Jättekul att du gillar den! :D

Terje sa...

Utmärkt minimalism! :))

(Tack för de fina orden också) :)

Susanne sa...

Tack! Du e' la' fö' go', Terje! :D